Komunikacja
„60. urodziny Fiata 500”

Na zlecenie naszego klienta – FCA Poland (Fiat Chrysler Automobiles) przeprowadzimy w mediach społecznościowych kampanię „60. urodziny Fiata 500„, której celem było zainteresowanie Internautów kultową 500 m.in. poprzez jego bogatą historię oraz unikalne i kreatywne treści.

Okazją do przeprowadzenie kampanii były „60. urodziny Fiata 500„. SHAKE HANDS odpowiadało za stworzenie strategii content marketingowej i jej realizację w mediach społecznościowych. W naszych działaniach skoncentrowaliśmy się na:

Punktem wyjścia do wszystkich działań była bogata historia Fiata 500 oraz unikalne i kreatywne treści. W tym celu wybraliśmy się w wyjątkową podróż Fiatem 500 z 1968 roku po Bieszczadach. Celem podróży było zwrócenie uwagi na zbliżające się 60 urodziny Fiata 500 oraz kreatywna zapowiedź kolejnych aktywności związanych z kampanią „60. urodziny Fiata 500”

Kolejnym krokiem było przeprowadzenie wywiadów z właścicielami starych Fiatów 500 oraz przedstawienie historii Fiata 500 i jego prospektów reklamowych.

Istotnym elementem kampanii był konkurs „60. urodziny Fiata 500”, w ramach którego Internauci mówili za co kochają swojego Fiata 500 albo dlaczego chcieliby jeździć Fiatem 500. Zebrane odpowiedzi i historie Internautów posłużyły następnie jakie rekomendacje w bieżącej komunikacji i promocji kampanii.

Dodatkowo od lipca do końca sierpnia na profilach społecznościowych na Facebooku oraz Instagramie Fiata 500 prowadziliśmy kreatywną i angażującą fanów komunikację promującą kolejne aktywności związane z kampanią „60. urodziny Fiata 500”.

W trakcie 3 miesięcznej kampanii:

  • Dotarliśmy z treściami „60. urodziny Fiata 500” do prawie 2 000 000 milionów Internautów
  • Treści związane z kampanią według raportów Sotrender za maj, czerwie i lipiec 2017 należały do jednych z najpopularniejszych na polskim Facebooku w kategorii samochody
  • Wygenerowaliśmy ponad 30 000 interakcji na Facebooku
  • Zachęciliśmy ponad 400 osób do zapisania się do dedykowanego newslettera związanego z Fiatem a kolejnych kilkadziesiąt do przetestowania 500 na jazdach próbnych
  • Przygotowaliśmy 8 dedykowanych akcji wpisów blogowych

Efekty:

Interactivity index

Treści związane z kampanią według raportów Sotrender za maj, czerwiec i lipiec 2017 należały do najpopularniejszych na polskim Facebooku w kategorii samochody

2 000 000

osób, które zetknęły się
z treściami na temat akcji

102 000

liczba czytelników wpisów blogowych na temat akcji

400

Liczba osób zapisanych do newslettera i na jazdy próbne nową 500